Aktuality
Název projektu: |
Zlepšení kvality výuky |
Název projektu anglicky: |
Quality of Teaching Improvement |
Datum zahájení projektu: |
1. 9. 2020 |
Datum ukončení projektu: |
31. 8. 2023 |
Doba trvání projektu: |
24 měsíců |
Celková výše dotace: |
14061 € |
Hlavním cílem tohoto projektu je pracovat na zlepšení kvality výuky, a to zejména v oblasti cizích jazyků. Dále chceme efektivně zapojovat ICT technologie napříč různými předměty tak, aby byla výuka pro naše studenty zajímavá a pestrá. Naši učitelé cizích jazyků budou mít možnost rozvíjet své jazykové kompetence v prostředí, ve kterém se normálně nepohybují. Také se seznámí s různými vyučovacími metodami, které mohou jejich výuku zatraktivnit. Získané poznatky si pak mohou s kolegy na naší škole vzájemně předávat.
V neposlední řadě bychom rádi navázali kontakty s nějakou zahraniční školou, abychom mohli v další výzvě zapojit do projektu Erasmus + také naše studenty.
Gymnázium V. Makovského zažádalo o Projekt mobility osob, zaměřený na mezinárodní výjezdy zaměstnanců škol, v roce 2020. Kvůli covidovým restrikcím se však tento projekt mohl realizovat až v roce 2022.
Díky účasti na mezinárodní eTwinningové konferenci v Lyonu a následně v Paříži se nám podařilo navázat spolupráci s dvěma francouzskými středními školami a také se školou z Belgie.
Dne 28. ledna 2019 měli maturanti možnost zúčastnit se přednášky RNDr. Radka Stolína z Vysoké školy polytechnické v Jihlavě s názvem RPSN, matematická podstata a použití.
Který počítačový překladač textů je nejlepší? Jakou roli v překladu do cizích jazyků hraje umělá inteligence? Odpovědi nejen na tyto otázky získali studenti gymnázia na besedě s Martinem Popelem z Ústavu formální a aplikované lingvistiky MFF UK Praha.
Na Vánoce si budeme muset ještě téměř 14 dnů počkat, ale u nás na gymnáziu nadělujeme už od začátku prosince – díky projektu Maturitu zvládneme jsme zásadním způsobem zmodernizovali vybavení a ICT techniku.
Ministerstvo pro místní rozvoj schválilo našemu gymnáziu projekt Maturitu zvládneme, který je zaměřen zejména na podporu výuky maturitních předmětů a posílení současné síťové infrastruktury. Škola získá nové vybavení v celkové hodnotě 3,8 mil. Kč.
Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina II - Učíme se ze života pro život 2
Registrační číslo projektu:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008656
Doba realizace projektu:
15. 2. 2021 – 30. 11. 2023
Stručný popis projektu:
Cílem projektu je prostřednictvím komunit vzájemného učení, síťováním, vzájemným setkáváním a výměnou zkušeností základních a středních škol podpořit zvýšení kvality a efektivity pedagogického působení učitelů směrem k výuce obohacené o využívání aktivizačních metod a posílené o prvky transferu kompetencí. Tento přístup je předpokladem celkového zlepšení kvality výuky a rozvoje kompetencí a gramotností žáků. Projekt rovněž podporuje rovné příležitosti ve vzdělávání ve smyslu volby stylu výuky a vhodných inovativních nástrojů, které zohledňují specifika všech žáků.
Dalším cílem je podpora kariérového poradenství prostřednictvím pravidelného setkávání kariérových poradců a jejich výměnou zkušeností. Zaměříme se rovněž na systematickou podporu vedení škol, především v oblasti pedagogického leadershipu a řízení pedagogického procesu prostřednictvím Regionální leadership akademie, s dopadem na učení žáků a jejich well-being.
Projekt se zaměřuje na podporu regionálních škol při budování aktivizujícího učebního klimatu nezbytného pro rozvoj gramotností a klíčových kompetencí žáků 2. stupně ZŠ a SŠ v kraji Vysočina. Komplexní podpora zapojených škol zahrnuje úroveň vedení škol (setkávání vedoucích pracovníků v rámci komunit vzájemného učení), metodickou podporu pedagogů (portfolio uživatelsky přívětivých nástrojů pro rozvoj gramotností a kompetencí) i přímou podporu žáků zaváděním inovativních nástrojů do výuky. (viz https://www.ikapvysocina.cz/)
Porovnání produktů bank (projektový den)
Výběrové řízení (projektový den)
Mýdlo
Titrace
Projekt se zaměřuje na podporu regionálních škol při budování aktivizujícího učebního klimatu nezbytného pro rozvoj gramotností a klíčových kompetencí žáků 2. stupně ZŠ a SŠ v kraji Vysočina. Komplexní podpora zapojených škol zahrnuje úroveň vedení škol (setkávání vedoucích pracovníků v rámci komunit vzájemného učení), metodickou podporu pedagogů (portfolio uživatelsky přívětivých nástrojů pro rozvoj gramotností a kompetencí) i přímou podporu žáků zaváděním inovativních nástrojů do výuky. (viz https://www.ikapvysocina.cz/)
Úspěšní studenti, slavnostní atmosféra a dobře odvedená práce. To vše se objevilo na nedávné ceremonii, kde byla předána bronzová a stříbrná ocenění účastníkům programu DofE.